Page 53 - ΤΕΛΙΚΗ ετήσια έκθεση 2012 ΟΜΕΔ ΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ.pdf
P. 53
Ετήσια Έκθεση Ο.ΜΕ.Δ. έτους 2012 4.3. Συµπεράσµατα Από τα στοιχεία που παρατέθηκαν συνάγονται τα ακόλουθα: (α) Οι περισσότερες συλλογικές συµβάσεις εργασίας καταρτίσθηκαν χωρίς να υποβληθεί πρόταση από τον Μεσολαβητή. (β) Σε 1 υπόθεση η κατάρτιση συλλογικής σύµβασης επιτεύχθηκε στο στάδιο της διαιτησίας. (γ) Στο σύνολο των 22 συλλογικών ρυθµίσεων (14 σ.σ.ε και 8 δ.α.) οι κλαδικές, και οι επιχειρησιακές είναι ίσες (9) και έπονται οι οµοιοεπαγγελµατικές (βλ πίνακα 24). Στις κλαδικές και τις οµοιοεπαγγελµατικές, οι περισσότερες είναι εθνικές και ακολουθούν οι τοπικές (βλ. Πίνακα 25). Η ίδια εκτίµηση συνάγεται και από την κατάταξη των 14 συλλογικών συµβάσεων, ενώ εκ των 8 διαιτητικών αποφάσεων οι εθνικές και οι τοπικές είναι ίσες (βλ. Πίνακα 25). (δ) Οι συλλογικές ρυθµίσεις που αφορούν στον ιδιωτικό τοµέα είναι οι περισσότερες, και ακολουθούν αυτές που αφορούν το ευρύτερο δηµόσιο τοµέα και δεν υφίστανται συλλογικές ρυθµίσεις που αφορούν τον δηµόσιο τοµέα (βλ. Πίνακα 26). (ε) Σε σχέση µε την περιοχή στην οποία εφαρµόζεται η συλλογική ρύθµιση, περίπου οι µισές εφαρµόζονται στο σύνολο της χώρας, είναι εµφανώς λιγότερες αυτές που καλύπτουν την Κρήτη, την Πελοπόννησο, τον Ν. Αττικής τη Μακεδονία, την Ήπειρο και την Κέρκυρα, ενώ δεν υπάρχουν ρυθµίσεις τοπικής ισχύος για τη µισή περίπου χώρα, ήτοι για τις περιοχές ∆ωδεκάνησα, Εύβοια, Θεσσαλία, Θράκη, Κυκλάδες, Στερεά Ελλάδα, όπως προκύπτει από τον Πίνακα 27. 5. Οι υποθέσεις Προσωπικού Ασφαλείας και ∆ηµοσίου ∆ιαλόγου Κατά το έτος 2012 ο Ο.ΜΕ.∆. χειρίσθηκε, επίσης, υποθέσεις καθορισµού προσωπικού ασφαλείας και διεξαγωγής δηµοσίου διαλόγου. 5.1. Οι υποθέσεις Προσωπικού Ασφαλείας Όπως προαναφέρθηκε, κατά το έτος 2012 υποβλήθηκαν 3 αιτήσεις µεσολάβησης για τον καθορισµό προσωπικού ασφαλείας, από τις οποίες: 26 -- 1 κατέληξε σε συµφωνία , 27 -- σε 2 δεν επιτεύχθηκε συµφωνία (αρνητική κατάληξη) και 26 Υπόθεση KLM - ROYAL DUTCH AIRLINES και AIR FRANCE. 27 Υποθέσεις: α)WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Ανώνυµη Εµπορική & Βιοµηχανική Εταιρεία β)DEUTSCHE LUFTHANSA AG 43