Page 57 - ΤΕΛΙΚΗ ετήσια έκθεση 2012 ΟΜΕΔ ΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ.pdf
P. 57
Ετήσια Έκθεση Ο.ΜΕ.Δ. έτους 2012 των επιστηµονικών και εξειδικευµένων στο πεδίο των Σ.Σ.Ε. γνώσεων και απόψεων των µελών των Σωµάτων Μεσολαβητών και ∆ιαιτητών. Επίσης, στο πλαίσιο των Κεντρικών σεµιναρίων επιδιώκεται να ακουσθεί η εµπειρία των άµεσα ενδιαφεροµένων, τους οποίους επηρεάζουν οι αποφάσεις της Πολιτείας που αφορούν το θεσµικό και οικονοµικό πλαίσιο εντός του οποίου καλούνται να εργασθούν, να παράγουν, να λάβουν και να προσφέρουν εργασία και, ταυτόχρονα, να αντιµετωπίσουν στην πράξη τις επιπτώσεις των αποφάσεων αυτών. Στο σηµείο αυτό, οι απόψεις και οι προτάσεις που διατυπώνονται από τους εκπροσώπους των τριτοβάθµιων Οργανώσεων των Κοινωνικών Εταίρων, αλλά και µελών τους, προσδίδουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και χρησιµότητα στην όλη συζήτηση. Στα Περιφερειακά Σεµινάρια κύριος στόχος είναι η ενηµέρωση των τοπικών εκπροσώπων των οργανώσεων των Κοινωνικών Εταίρων που εδρεύουν στην Περιφέρεια, σε θέµατα συλλογικών διαπραγµατεύσεων, επίλυσης διαφορών, εργασιακών σχέσεων, καθώς και σε ζητήµατα νοµικού και οικονοµικού περιεχοµένου και χαρακτήρα, που προκύπτουν και επηρεάζουν την τοπική κοινωνία. Η δυνατότητα που παρέχεται στους τοπικούς εκπροσώπους των φορέων των εργαζοµένων και της εργοδοσίας, αλλά και άλλων σηµαντικών συντελεστών της τοπικής αγοράς εργασίας και της κοινωνίας, να εκφράσουν απόψεις και προτάσεις, αλλά παράλληλα να διευκρινίσουν και τα σηµεία που δηµιουργούν τριβές, σύµφωνα µε την εµπειρία τους, αποτελεί µοναδικής σηµασίας πηγή άντλησης αντικειµενικών και ρεαλιστικών πληροφοριών, η αξιοποίηση των οποίων µπορεί να συνδράµει θετικά προς την κατεύθυνση λήψης εφαρµόσιµων και πρόσφορων λύσεων στα προβλήµατα που δηµιουργεί η κρίση, τόσο στο πλαίσιο των συλλογικών διαπραγµατεύσεων, όσο και στο πλαίσιο αποφάσεων της Πολιτείας. Σκοπός του εκπαιδευτικού έργου έτους 2012 Η Επιτροπή Εκπαίδευσης του Ο.ΜΕ.∆. (Εσωτερικός Κανονισµός: απόφαση ∆.Σ. 553/24.11.2011, ορισµός και σύνθεση της Επιτροπής: αποφάσεις ∆.Σ. 531/14.4.2011, 550/1.11.2011 και 565/29.3.2012), στο πλαίσιο των επτά (7) συνεδριάσεων που πραγµατοποίησε εντός του έτους 2012, αποφάσισε αρχικά την πραγµατοποίηση ενός φιλόδοξου εκπαιδευτικού έργου, που περιελάµβανε τον προγραµµατισµό όλων των µορφών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, ως άνω, µε επίγνωση πάντως του γεγονότος ότι κάθε κρίσιµη αλλαγή θα µπορούσε να προκαλέσει αλλαγές στον προγραµµατισµό και στο περιεχόµενο των εκπαιδευτικών ενεργειών. Οι καταιγιστικές εξελίξεις στο θεσµικό και οικονοµικό περιβάλλον, επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις της Επιτροπής Εκπαίδευσης και κατέστησαν αναγκαίο το σταδιακό επανασχεδιασµό και υλοποίηση του αρχικού προγράµµατος. Τα σεµινάρια που εγκρίνονταν προς υλοποίηση αποσκοπούσαν να επιφέρουν στην πράξη 47