Page 22 - Report_2011_3
P. 22
3 ∆ιαιτητών για την πρόσληψη των οποίων οι διαδικασίες ολοκληρώθηκαν αρχές Οκτωβρίου 2011. Συνέπεια τούτων είναι ότι στο διάστηµα 1.4.2011 έως τέλος Ιουλίου 2011 δεν κατέστη δυνατή, για αντικειµενικούς λόγους, η παροχή υπηρεσιών µεσολάβησης και διαιτησίας. (ε) Θεσπίσθηκαν δύο διακριτά Σώµατα, ένα Μεσολαβητών και ένα 24 ∆ιαιτητών , αντί του ενιαίου Σώµατος Μεσολαβητών-∆ιαιτητών που υπήρχε µέχρι τότε. (στ) Θεσπίσθηκε η επιλογή των Μεσολαβητών και ∆ιαιτητών µε οµόφωνη απόφαση του ∆ιοικητικού Συµβουλίου και η ανανέωση της θητείας τους, επίσης, µε οµόφωνη απόφαση του ίδιου οργάνου. (ζ) Μεταβλήθηκαν οι ρυθµίσεις για τη µεσολάβηση και τη διαιτησία 25 και ειδικότερα, θεσπίσθηκαν τα ακόλουθα: (i) Οι ειδικές επιχειρησιακές συλλογικές συµβάσεις εργασίας, οι οποίες καταργήθηκαν στη συνέχεια µε το άρθρο 37 παρ.2 του ν.4024/2011. (ii) Όµοιες προϋποθέσεις για τη µονοµερή προσφυγή στη διαιτησία τόσο από την εργατική όσο και από την εργοδοτική πλευρά. (iii) Η δυνατότητα µονοµερούς προσφυγής στη διαιτησία στις εξής περιπτώσεις: α) από οποιοδήποτε µέρος, εφόσον το άλλο µέρος αρνήθηκε τη µεσολάβηση, ή β) από οποιοδήποτε µέρος µετά τη υποβολή της πρότασης µεσολάβησης, εφόσον και τα δύο µέρη προσήλθαν και συµµετείχαν στη διαδικασία µεσολάβησης. (iv) Η προσφυγή στη διαιτησία περιορίσθηκε στον καθορισµό βασικού ηµεροµισθίου ή/και βασικού µισθού. Για τα λοιπά θέµατα µπορεί να συνεχιστεί οποτεδήποτε η συλλογική διαπραγµάτευση προκειµένου να συναφθεί συλλογική σύµβαση εργασίας παρέχεται η δυνατότητα διαιτησίας και από τριµελή Επιτροπή ∆ιαιτησίας. (v) Ο µεσολαβητής προβαίνει σε κατ' ιδίαν ακρόαση των µερών, σε εξέταση της οικονοµικής κατάστασης και της εξέλιξης της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικής δραστηριότητας στην οποία αναφέρεται η συλλογική διαφορά, σε εξετάσεις προσώπων και σε οποιαδήποτε έρευνα σχετική µε τους όρους εργασίας, συνεπικουρούµενος από έναν ή περισσότερους πραγµατογνώµονες της επιλογής του και ο διαιτητής µελετά όλα τα στοιχεία και πορίσµατα, που συγκεντρώθηκαν στο στάδιο της µεσολάβησης, την οικονοµική κατάσταση και την εξέλιξη της ανταγωνιστικότητας της παραγωγικής δραστηριότητας, στην οποία αναφέρεται η συλλογική διαφορά, και έχει τα ίδια δικαιώµατα µε τον µεσολαβητή. Το ίδιο ισχύει και για την Επιτροπή ∆ιαιτησίας. Όµοια ρύθµιση ίσχυε µέχρι τότε µέσω των άρθρων 15 και 16 του ν.1876/1990, του Κανονισµού Καταστάσεως των Μεσολαβητών και των ∆ιαιτητών του Οργανισµού Μεσολάβησης και ∆ιαιτησίας (υπ.απ. 12636/2001) και αποφάσεων του ∆.Σ.. 24 Άρθρο 17 παρ.8 ν.1876/1990, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 14 ν.3899/2010. 25 Άρθρα 15, 16 ν.1876/1990, όπως αντικαταστάθηκαν µε το άρθρο 14 ν.3899/2010.