Page 25 - Report 2010
P. 25
1. Το εκπαιδευτικό έργο του Ο.ΜΕ.∆. (1992 – 2010) Α. Σκοπός του εκπαιδευτικού έργου H οµόφωνη ψήφιση του Ν.1876/1990 από την Οικουµενική Κυβέρνηση έφερε µια επανάσταση στα µέχρι τότε ισχύοντα ήθη, στο πεδίο των Συλλογικών ∆ιαπραγµατεύσεων και στoν τρόπο επίλυσης διαφορών µεταξύ εργαζοµένων και εργοδοσίας. Οι καινοτοµίες του Νόµου ήταν επιτακτική ανάγκη να γίνουν ευρύτερα γνωστές στην κοινωνία και στην αγορά, ώστε η εφαρµογή τους, µε την ίδρυση του Ο.ΜΕ.∆., να ξεκινήσει άµεσα και να φέρει τα ποθητά αποτελέσµατα και τον εκσυγχρονισµό των εργασιακών σχέσεων. Επιπροσθέτως των κύριων δραστηριοτήτων του, δηλαδή της Μεσολάβησης και της ∆ιαιτησίας, ο Ο.ΜΕ.∆. ενεργοποίησε άµεσα σηµαντικές συµπληρωµατικές δραστηριότητες, όπως η Εκπαίδευση, στην οποία έδωσε εξαρχής µεγάλη έµφαση. Η επιµόρφωση των εκπροσώπων των Μερών σε θέµατα που άπτονται των Συλλογικών Εργασιακών Σχέσεων και των Συλλογικών ∆ιαπραγµατεύσεων, µε την εφαρµογή των ∆ιαδικασιών Μεσολάβησης και ∆ιαιτησίας, αποτέλεσε βασικό στόχο. Κοινή πεποίθηση των Μελών της ∆ιοίκησης του Ο.ΜΕ.∆. και των Μελών του Σώµατος Μεσολαβητών – ∆ιαιτητών ήταν ανέκαθεν ότι για την οµαλή πορεία του διαλόγου που αναπτύσσεται στο πλαίσιο της Μεσολάβησης, χρειάζεται, και τα δύο µέρη που έχουν προσφύγει, να καταλαβαίνουν µε τον ίδιο – όσο είναι δυνατόν – τρόπο τις νοµικές και οικονοµικές έννοιες που αφορούν τα προς ρύθµιση ζητήµατα και διαµορφώνουν τη δυνατότητα κατάληξης σε κοινά αποδεκτές ρυθµίσεις. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η κατάλληλη και σκόπιµη επιµόρφωση των µερών θεωρήθηκε αναµφισβήτητη προϋπόθεση για την ισότιµη συµµετοχή τους στη ∆ιαδικασία Μεσολάβησης. Η επιµόρφωση, άλλωστε, θα οδηγούσε ασφαλώς και στη βελτίωση, γενικότερα, της διαπραγµατευτικής ικανότητας και της αναµενόµενης αποτελεσµατικής συµπεριφοράς των µερών, δεδοµένου ότι είναι φυσικό συλλογικές διαφορές να δηµιουργούνται συχνά και παντού. Ο ρόλος του Ο.ΜΕ.∆. έπρεπε λοιπόν, να γίνει γνωστός. Ο Ο.ΜΕ.∆. ανέλαβε τη σηµαντική πρωτοβουλία επιµόρφωσης των µερών και διάδοσης του ρόλου και των υπηρεσιών που προσφέρει βάσει του Ν.1876/90, σεβόµενος, επίσης, την αρχή της ανταποδοτικότητας, δεδοµένου ότι η χρηµατοδότηση της λειτουργίας του προέρχεται, κυρίως, από το ποσοστό 2% των ετήσιων εσόδων της Εργατικής Εστίας, από εισφορές των ίδιων των Φορέων. Για την προώθηση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας συστήθηκε η Επιτροπή Εκπαίδευσης, µέλη της οποίας είναι εκπρόσωποι των εργαζοµένων, των εργοδοτών, των πανεπιστηµιακών που µετέχουν και στο ∆ιοικητικό Συµβούλιο, καθώς και εκπροσώπου του Σώµατος Μεσολαβητών - ∆ιαιτητών. Στην Επιτροπή µετέχει επίσης ο/η ∆ιευθυντής του 25 Απολογισµός έργου Ο.ΜΕ.∆. 1992-2010
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30