Page 48 - ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2015
P. 48
Η αλλαγή του νοµοθετικού πλαισίου, µε το ν. 4303/2014, η οποία επανέφερε τη δυνατότητα µονοµερούς προσφυγής στη διαιτησία, είναι φανερό ότι είχε θετικές επιπτώσεις στην αξιοποίηση του θεσµού της µεσολάβησης και διαιτησίας. IΙ. Το εκπαιδευτικό έργο Εισαγωγικές Παρατηρήσεις Σύµφωνα µε το θεσµικό πλαίσιο λειτουργίας του Ο.ΜΕ.∆. (βασικός νόµος 1876/1990, όπως ισχύει), κύριος σκοπός και αποστολή του Οργανισµού ορίζεται η υποστήριξη των ελεύθερων συλλογικών διαπραγµατεύσεων, µε την παροχή ανεξάρτητων υπηρεσιών Μεσολάβησης και ∆ιαιτησίας. Για την αποτελεσµατικότερη επίτευξη του σκοπού αυτού, ο Ο.ΜΕ.∆. από της ιδρύσεώς του διοργανώνει εκπαιδευτικές και ενηµερωτικές δραστηριότητες, στο πλαίσιο της συµπληρωµατικής λειτουργίας της Εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται εξίσου από το νόµο 1876/1990, όπως ισχύει, και ρυθµίζεται από ειδικό Κανονισµό 6 (βλ. Κανονισµό Εκπαιδευτικής δραστηριότητας του Ο.ΜΕ.∆. ). Ειδική έµφαση στην Εκπαίδευση που παρέχει ο Ο.ΜΕ.∆. γίνεται και σε µεταγενέστερες διατάξεις, όπως αυτή του άρθρου 14 παρ. 2β του νόµου 3899/2010, όπου ορίζεται ότι, για την εκπλήρωση του σκοπού του, ο Ο.ΜΕ.∆. «… διεξάγει ενηµερωτικά και εκπαιδευτικά προγράµµατα που απευθύνονται κυρίως σε εκπροσώπους συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζοµένων και οργανώσεις εργοδοτών, για θέµατα συλλογικών διαπραγµατεύσεων, εργασιακών σχέσεων και οικονοµίας της εργασίας…». Οι προβλεπόµενες εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Οργανισµού απευθύνονται : Α) στα Μέλη των Σωµάτων Μεσολαβητών και ∆ιαιτητών – Εσωτερικά Σεµινάρια, Β) στους εκπροσώπους των Οργανώσεων Εργαζοµένων και Εργοδοτών – Κεντρικά και Περιφερειακά Σεµινάρια. Η θεµατολογία των σεµιναρίων διαµορφώνεται στη βάση αποτίµησης των αναγκών εκπαίδευσης και ενηµέρωσης σε ζητήµατα νοµικού, οικονοµικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος, σε εθνικό ή/και ευρωπαϊκό-διεθνές επίπεδο που θεωρούνται καθοριστικής σηµασίας για τις συλλογικές διαπραγµατεύσεις και τον κοινωνικό διάλογο. Ειδικότερα: Στα Εσωτερικά Σεµινάρια, οι Μεσολαβητές και οι ∆ιαιτητές έχουν την ευκαιρία να ενηµερώνονται, να αναλύουν και να συζητούν τις εξελίξεις κατ’ αρχάς Κανονισµός Εκπαιδευτικής ∆ραστηριότητας του Ο.ΜΕ.∆. (ΦΕΚ 3435/Β’/31.12.2013)
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53