Page 39 - Report_2011_3
P. 39
Πίνακας 9 εξέλιξη των αιτήσεων (έτους 2011) υποβλήθηκαν τέθηκαν στο αρχείο µεσολάβηση 44 2 ν.1876/1990 διαιτησία 29 -0- προσωπικό 3 -0- ασφαλείας δηµόσιος 15 2 διάλογος σύνολο 91 4 1.7. Συµπεράσµατα Από τα στοιχεία που παρατέθηκαν συνάγονται τα ακόλουθα: (α) Το ενδιαφέρον των κοινωνικών εταίρων για την παροχή υπηρεσιών µεσολάβησης και διαιτησίας διατηρήθηκε κατά το έτος 2011, αν και αισθητά µειωµένο σε σύγκριση µε τα προηγούµενα έτη (βλ. Πίνακα 2), (β) Η αντικειµενική και γνωστή στους κοινωνικούς εταίρους αδυναµία για παροχή υπηρεσιών µεσολάβησης και διαιτησίας στο διάστηµα 31.3.2011 έως 30.7.2011, δεν ανέκοψε την προσφυγή στις υπηρεσίες αυτές. Στο διάστηµα αυτό υποβλήθηκε περίπου το 1/3 των αιτήσεων όλου του έτους και γενικά η υποβολή αιτήσεων κατανέµεται περίπου ισοµερώς στις τρεις χρονικές περιόδους (1.1-30.3, 31.3-30.8, 1.9-31.12) (βλ. Πίνακα 4). Ειδικά, οι αιτήσεις µεσολάβησης ν.1876/1990 που υποβλήθηκαν στο διάστηµα 31.3 – 30.8 ήταν περισσότερες (βλ. Πίνακα 4). (γ) Η προσφυγή, τόσο για υπηρεσίες µεσολάβησης όσο και για υπηρεσίες διαιτησίας, στις περισσότερες περιπτώσεις έγινε από την πλευρά των εργαζοµένων (βλ. Πίνακα 5). (δ) Οι περισσότερες αιτήσεις προέρχονται από τον ιδιωτικό τοµέα, ενώ είναι ελάχιστες αυτές που προέρχονται από τον δηµόσιο και τον ευρύτερο δηµόσιο τοµέα, προφανώς λόγω των νοµοθετικών ρυθµίσεων που µετέβαλε τον τρόπο καθορισµού των αποδοχών των εργαζοµένων στους τοµείς αυτούς (βλ. Πίνακα 7). (ε) Οι περισσότερες αιτήσεις επιδιώκουν τη δηµιουργία επιχειρησιακών συλλογικών ρυθµίσεων, ακολουθούν οι αιτήσεις για κλαδικές και έπονται αυτές για οµοιοεπαγγελµατικές. (στ) Σε σχέση µε τις αιτήσεις που σκοπεύουν στη δηµιουργία συλλογικών ρυθµίσεων που θα εφαρµοσθούν σε συγκεκριµένες γεωγραφικές περιοχές, οι περισσότερες αιτήσεις αφορούν ρυθµίσεις για το σύνολο της χώρας και ακολουθεί ο Ν. Αττικής, προφανώς λόγω της πυκνότητας που εµφανίζει η οικονοµική δραστηριότητα στην
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44