Page 91 - praktika_eu_conf
        P. 91
     
       	          esot_tel_omed_tt    31-01-11    15:54    ™ÂÏ›‰·89                                                                Σ TPOΓΓY Λ O   T P AΠEZI                  ρύθµισης των εργασιακών σaέσεων, της αναµ ρ+ωσης τυ ασ+αλιστικύ, της πρώ-                  θησης της απασa λησης και της µείωσης της ανεργίας, τυ σεασµύ των συλλγι-                  κών συµάσεων εργασίας και των αµιών, της καιντµικής και τεaνλγικής ανα-                  άθµισης της παραγωγικής άσης, κλπ., κλπ., στην πρπτική της επ µενης 5ετίας ή                  10ετίας της ικνµικής και κινωνικής πρείας της aώρας.                     Ευaαριστώ πλύ».                  ∆.Γρά<αρης,Εισηγητής                     «∆υστυaώς, και εδώ µας αραίνει τ παρελθ ν. Στη δεκαετία τυ 1950, θεσµθε-                  τήθηκε ένα σύστηµα συλλγικών διαπραγµατεύσεων, τυπικ  aαρακτηριστικ  τυ -                  πίυ ήταν  καταναγκασµ ς και  aι η ελευθερία. H σκπιµ τητα τ τε ήταν η εισ-                  δηµατική πλιτική στν Iδιωτικ  Tµέα να ακλυθεί τη “σ+ικτή” εισδηµατική π-                  λιτική τυ ∆ηµ σιυ Tµέα. Bέαια, απ  τ 1989, εάν δεν απατώµαι, αυτ  τ καθε-                  στώς καταργήθηκε και θεσµθετήθηκαν ελεύθερες συλλγικές διαπραγµατεύσεις.                     O ρ λς πυ έaει διαδραµατίσει   O.ME.∆. σε αυτή τη διαδικασία υπήρhε απ-                  +ασιστικ ς.Kαι τύτ επειδή ι +ρείς πυ συµµετέaυν σε αυτές τις διαπραγµατεύ-                  σεις, ενώ  δεν είναι εταίρι στην ικνµία, είναι εταίρι σε αυτή τη διαδικασία κι-                  νωνικύ διαλ γυ.Tα τελευταία επµένως 20 aρ νια έaει hεκινήσει µια διαδικασία                  µάθησης για τυς κινωνικύς +ρείς, αλλά παράλληλα και ωρίµανσης. Θα πρέπει                  τέλς, να σηµειώσω  τι η διαδικασία αυτή,  πως κάθε διαδικασία πυ hετυλίγεται                  στ aρ ν, δεν είναι στατική αλλά δυναµική. ∆εν καταλήγει πάνττε εhαρaής σε “α-                  γαπητικές” συναινέσεις, αλλά διααίνει συaνά µέσα απ  δια+ωνίες και ρήhεις. Γιατί                  και ι τελευταίες είναι στιaεία  aι µ ν της επιbητύµενης συναίνεσης,αλλά και της                  διαδικασίας µάθησης.                     Ευaαριστώ πλύ».                  J.Freyssinet,Εισηγητής                     «Ευaαριστώ.                     πως ήδη τ είaα πει, να απαντήσω στις ερωτήσεις “παγίδες” πυ µυ ετέθησαν,                  κάνντας µια παράκαµψη.Βρήκα πλύ ενδεικτικές τις δύ παρεµάσεις πυ µ λις α-                  κύσαµε, εκ µέρυς των εκπρσώπων τυ εµπρίυ και των µικρών επιaειρήσεων,                  γιατί νµίbω  τι απεικνίbυν µε εhαιρετικ  τρ π µία απ  τις πιθανές υπθέσεις,                  σaετικά µε τη συµπερι+ρά της εργδτικής πλευράς.Αυτή η συµπερι+ρά επιάλει                  απ λυτα τις πρπτικές για ένα συµιασµ  µε τις συνδικαλιστικές ργανώσεις.                     Θα απλπιήσω λίγ -έaετε καταλάει  τι αυτ  είναι η µεγάλη αδυναµία µυ- αλ-                  λά ι Γάλλι είναι ι απ γνι τυ Καρτέσιυ και δεν διαθέτυν την επιδεhι τητα των                  απγ νων τυ Πλάτωνα και τυ Αρισττέλη. Έτσι, θα απλπιήσω πλύ τα πράγ-                  µατα. Θεωρώ  τι ι εργδ τες των µικρών και µεσαίων επιaειρήσεων έaυν συνειδη-                  τπιήσει πλήρως τ γεγν ς,  τι τ µέλλν τυς είναι άρρηκτα συνδεδεµέν µε την                                                        89
       
       
     
