Page 60 - Report_2011_3
P. 60
Ειδικά σε ό,τι αφορά την ενηµέρωση και εκπαίδευση που απευθύνεται στους εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων, ο στόχος του εκπαιδευτικού προγράµµατος είναι πολλαπλός και, ενδεικτικά αναφεροµένων, υποστηρίζει και ενισχύει την ισότιµη συµµετοχή των µερών στις συλλογικές διαπραγµατεύσεις, αποβλέπει στην υποβοήθηση των εκπαιδευοµένων να κατανοήσουν πληρέστερα τη λειτουργία των συλλογικών διαπραγµατεύσεων, να βελτιώσουν τις δυνατότητες τους, την ικανότητα τους και την αποτελεσµατικότητα των ενεργειών τους κατά τις απευθείας διαπραγµατεύσεις, να κατανοήσουν βαθύτερα το έργο του Μεσολαβητή και του ∆ιαιτητή, να βελτιώσουν τον τρόπο της συλλογής και αξιοποίησης των οικονοµικών στοιχείων κατά τις συλλογικές διαπραγµατεύσεις, τα οποία συµβάλλουν στην ανάδειξη του οικονοµικού περιβάλλοντος της συλλογικής διαφοράς και της ανάδειξης στοιχείων συνεννόησης και κοινού συµφέροντος. Κατά το 2011 η διεξαγωγή των εκπαιδευτικών σεµιναρίων προς τους εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων ήταν αντικειµενικά αδύνατη και απρόσφορη ενόψει των συνεχών νοµοθετικών τροποποιήσεων στις συλλογικές εργασιακές σχέσεις και, ως εκ τούτου, της έλλειψης βεβαιότητας για το νοµοθετικό πλαίσιο των συλλογικών διαπραγµατεύσεων, και γενικότερα των εργασιακών σχέσεων, αλλά και λόγω της έντονης ρευστότητας του οικονοµικού περιβάλλοντος εξαιτίας της οικονοµικής κρίσης την οποία αντιµετωπίζει η χώρα. Πλέον τούτου, ήταν και ουσιαστικά αδύνατη µε δεδοµένο ότι η συµµετοχή των Μεσολαβητών και ∆ιαιτητών ως εισηγητών στα σεµινάρια αυτά αποτελούσε και εξακολουθεί να αποτελεί σηµαντικό παράγοντα τους, επειδή δι΄ αυτού µεταφέρονται εµπειρίες των προσώπων που παρέχουν τις υπηρεσίες µεσολάβησης και διαιτησίας σ΄ αυτούς, που εν δυνάµει είναι τα µέρη των συλλογικών διαφορών και, αντιστρόφως, οι Μεσολαβητές και οι ∆ιαιτητές γίνονται ευθέως και αµέσως αποδέκτες των ερωτήσεων, αποριών και παρατηρήσεων των µερών για τα θέµατα, που αφορούν τις διαδικασίες µεσολάβησης και διαιτησίας, τόσο ως προς το διαδικαστικό µέρος όσο και ως προς το ουσιαστικό περιεχόµενό τους. Ως εκ τούτου, δεν ήταν αντικειµενικά δυνατή η διεξαγωγή σεµιναρίων προς τους εκπροσώπους των µερών πριν από την ανάληψη καθηκόντων από τους Μεσολαβητές και ∆ιαιτητές, που προσλήφθηκαν το 2011 και πριν από την εκπαίδευση τούτων στο νέο οικονοµικό και νοµοθετικό περιβάλλον. Για το λόγο αυτό το 2011 δόθηκε απόλυτη και άµεση προτεραιότητα στο εκπαιδευτικό πρόγραµµα προς τους Μεσολαβητές και ∆ιαιτητές που προσλήφθηκαν το 2011. Ενόψει των παραπάνω, το 2011 οργανώθηκε και υλοποιήθηκε το ακόλουθο εκπαιδευτικό πρόγραµµα, το οποίο κάλυψε το χρονικό διάστηµα από 1.9.2011 έως το τέλος του έτους και απευθυνόταν προς τους Μεσολαβητές και ∆ιαιτητές που προσλήφθηκαν το ίδιο έτος.
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65