Page 37 - ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2014
P. 37
(β) Από τις 3 αιτήσεις για τον καθορισµό προσωπικού ασφαλείας, παρασχέθηκαν υπηρεσίες σε όλες. (γ) Από τις 22 αιτήσεις για διεξαγωγή δηµοσίου διαλόγου, οι 3, ήτοι ποσοστό 13,7%, τέθηκαν στο αρχείο και στις λοιπές, ήτοι σε ποσοστό 86,3% παρασχέθηκαν υπηρεσίες. Πίνακας 9 Εξέλιξη των αιτήσεων (έτους 2014) υποβλήθηκαν τέθηκαν στο αρχείο µεσολάβηση ν.1876/1990 21 2 διαιτησία α΄ βαθµού 7 0 διαιτησία β΄ βαθµού 2 0 προσωπικό ασφαλείας 3 0 δηµόσιος διάλογος 22 3 σύνολο 55 5 1.6. Συµπεράσµατα Από τα στοιχεία που παρατέθηκαν συνάγονται τα ακόλουθα: (α) Το ενδιαφέρον των κοινωνικών εταίρων για την παροχή υπηρεσιών µεσολάβησης, κατά το έτος 2014, είναι αισθητά αυξηµένο σε σύγκριση µε το 2013 (βλ. Πίνακα 3.1). (β) Η αντικειµενική και γνωστή, στους κοινωνικούς εταίρους, δυστοκία για παροχή υπηρεσιών διαιτησίας από τον Φεβρουάριο 2012 και µέχρι την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ 2307/2014 και του Ν. 4303 τον Νοέµβριο του 2014, λόγω των νοµοθετικών εξελίξεων που απαιτούσαν την από κοινού προσφυγή στη διαιτησία, ανέκοψε την προσφυγή στις υπηρεσίες αυτές, γεγονός που απέκτησε µόνιµο χαρακτήρα, µε αποτέλεσµα, την παντελή απουσία προσφυγής στη διαιτησία το έτος 2013 µέχρι και το πρώτο εξάµηνο του 2014 . (γ) Η απόφαση του ΣτΕ και οι συνακόλουθες νοµοθετικές εξελίξεις, µολονότι εφαρµόστηκαν µόλις το Νοέµβριο του 2014, δηµιούργησαν θετικό κλίµα για την επανεκκίνηση των συλλογικών διαπραγµατεύσεων και κατ’ επέκταση την ενεργοποίηση των θεσµών µεσολάβησης και διαιτησίας. (δ) Η προσφυγή για υπηρεσίες µεσολάβησης, στη συντριπτική της πλειοψηφία, έγινε από την πλευρά των εργαζοµένων, ενώ αντιθέτως στη διαιτησία, από την πλευρά των εργοδοτών. (ε) Η πλειοψηφία των αιτήσεων προέρχεται από τον ιδιωτικό τοµέα και µόνο µία προέρχεται από τον ευρύτερο δηµόσιο τοµέα, προφανώς λόγω των νοµοθετικών ρυθµίσεων, που µετέβαλαν τον τρόπο καθορισµού των αποδοχών των εργαζοµένων στον τοµέα αυτό (βλ. Πίνακα 7).
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42